Monday, March 12, 2012

JOM SKUAD! PAKAI TOPENG RAMAI-RAMAI

Hujan, hujan, hujan di bumi Borneo. Minggu ni ada training PALAPES. Bawu saja belajaq kawad macam di tauliah macamana. Fuh! Dasat, agak mental aku di situ. Jadi penanda depan lagi. Hadoii. Sabaq sajalah. Nama pun kadet. Tapi, tadi pun aku rasa agak mental. Macamanalah nak tauliah nanti? Kawad dari pagi sampai petang. Fuhh!!

SABTU kawad + AHAD kawad = topeng (tambah-tambah skuad perempuan yang bertudung..)
Habis muka comei-comei, pakai topeng hitam. Sabaq no semua skuad-skuadku..

Alhamdulillah, isnin lecturer aku semua ada gheja. Boleh tidoq extra sikit. Dari semester 1, tiap-tiap hari isnin selalu ada kelas jam 8am. So, habis saja training, malam tu troih tidoq.

Nak ceghita pasai student pavillion dah ada kedai yang jual air gelas besaq dari kolej bunga raya. Sapa yang tak tau pasai keenakan+kesedapan aiq ni memang bukan budak UNIMAS. Hehe. Demi untuk hilangkan mengidam aku ni. Lunch time! Serbu!!

kedai no. 15

memang mak cik dari cafe bunga raya tu..
Bandung cincau = RM2

Nasi campur = RM3.80
 Kembung perut aku lunch dengan aiq gelas besaq tu.

Kelmarin, dalam ketaq-ketaq lutut nak bawak motor kat sarawak ni, buat gila nak tolong kawan ambik motor dekat Batu Kawa. Dia beli skuter terpakai dekat sana. Lesen tak dak lagi, aku yang ada lesen ni gatai setuju nak tolong. Alang-alang aku tengah stress dengan "love story" aku ni, baik aku ambik angin dengan merempit secara berhemah kat sini.

Asyik hujan saja, sebelum pi sana, makan-makan dulu kat RJ Ayam Bakar..

Ice lemon tea

Pecel lele special

Licin, nampak sangat lapaq..
Lepas ambik motor, singgah Wisma Saberkas dulu. Depa nak bayaq bil broadband, check iphone Kak Aten.    Malam dalam pukoi 8pm baru beransur balik. Aku balik asing dengan depa. Stress aku, dah la tak tau jalan sangat, malam pulak. Dalam hati aku..

"Ya Allah, Kau bawalah aku mengikut nalurimu untuk sampai ke UNIMAS.."

Alhamdulillah, sampai saja kat The Spring. Jalan yang aku ikut tu dah betoi. Tapi, aku sesat jugak sebab silap masuk round-about. Kuching ni memang terkenal dengan round-about dia yang sangat banyak! Aduhai! Takpa-takpa, semua jalan ada U-turn. Akhirnya, sampai jugak dekat UNIMAS. Tapi....

Sampai saja dekat EL (Makmal Luar FSTS), motor aku berhenti. Nampak gayanya, minyak 0. Gila aku sensorang dekat tengah-tengah hutan tu. Malu+takut semua ada. Tunggulah aku kat situ sensorang sementara tunggu depa bawak minyak. Tak tahan dengan keseraman yang melanda, aku telefon orang rumah mai teman aku dekat situ kalau motor Kak Tasha ada. Roomate aku Fana jugak yang sudi temankan aku dengan motor skuter pink Kak Tasha. Selepas minyak motor diisi, motor aku bawak sampai Kolej Cempaka, balik Kolej Kenanga dengan Fana. Sampai rumah, mandi-mandi, ZZZZZ....  

No comments:

Post a Comment

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © fatimahnabila Designed by azhafizah.com