Tuesday, August 02, 2011

Hikmah Meninggal Dunia Di Bulan Ramadan..

Salam n Salam Sejahtera

~Al-fatihah..~
Kepada nenek saudara aku yang bwu meninggal awal pgi tadi..
Aku pon mai keja lewat la sikit..
G tgk dulu arwah tok ngah aku..

Secara kebetulan arwah meninggal di bulan ramadan..
So, aku pon carilah info2 yang dpt kita jadikan tauladan meninggal di bulan yg mulia ni..

Hikmah Meninggal Dunia Di Bulan Ramadan :

Menurut riwayat Ahmad, Nabi Muhammad saw bersabda, "Barangsiapa yg mengatakan LAA ILAHA ILLALLAH dgn hanya mengharapkan redha Allah lalu meninggal dlm keadaan seperti itu maka dia masuk syurga. Barangsiapa yg berpuasa suatu hari dgn hanya mengharapkan redha Allah lalu meninggal dlm keadaan seperti itu maka dia masuk syurga. Barangsiapa yg bersedekah dgn suatu sedekah dgn hanya mengharapkan redha Allah lalu meninggal dlm keadaan seperti itu maka dia masuk syurga." Syeikh Al Bani mengatakan bahawa sanadnya sahih.

Huhuhu..
Aku xtaw nak pot pet pe g..
Sedih..
Apa2 pun..
Aku nak wish kepada semua umat Islam di seluruh dunia.. SALAM RAMADHAN!

No comments:

Post a Comment

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © fatimahnabila Designed by azhafizah.com